რჩევები ავტომოყვარულებს - ოჩოპინტრე
IPB

გამარჯობა, სტუმარო ( შესვლა | რეგისტრაცია )

რჩევები ავტომოყვარულებს, მხოლოდ მაღალგამავალი ავტომობილები
ჩელე
პოსტი May 18 2009, 22:58
პოსტი #1


თვით დიდი ოჩო!
********

ჯგუფი: კლუბის წევრი
პოსტები: 14,709
რეგისტრ.: 18-May 09
ნიკის ჩასმა
ციტირება
მდებარეობა: თბილისი



.....მაშინ დავიწყებ: მანქანა, რაც ჩვენ გვჭირდება, პირველ რიგში უნდა იყოს ტევადი, რადგან მოგეხსენებათ ბარგი ყოველთვის ბევრია, უნდა იყოს მაღალი და კაკ მინიმუმ 2 ხიდით newsmile035.gif ასეთი მანქანა მყავს მე და როვერს (დანარჩენებს რა გყავთ არ ვიცი), ანუ უმჯობესია 4 კარიანი იყოს, რაც შეეხება საბურავებს, უმჯობესია სეზონური საბურავები ჩავაცვათ ჩვენს ლურჯებს, ანუ ზამთარში ზამთრის რომელსაც ფიფქი ახატია და დანარჩენ დროს ე.წ. M/T საბურავები, რომელიც უკვე ადვილად ხელმისაწვდონმია დღევანდელ დღეს, ახლა კი ძირეულად საბურავების შესახებ:

ტალახის --------- MT - Mud Terrain პროტექტორი შედგება დიდი კბილებისაგან რომლებიც შორს არიან ერთმანეთისგან დაშორებული. თანაც ეს კბილები არ არის დაჭრილი ანუ გლუვია.
+ ტალახში მამაა, ბრდღნის ყველაფერს. ძაან სერიოზულად უმატებს მანქანას გამავლობას. ვიცი იმიტომ რომ მქონდა AT და მერე გადავედი MT -ზე. ძალიან ძნელია მაგის გახვრეტა, ანუ იშვიათათ რო ჩაგეშვას

- ასფალტზე ოდნავ ღმუის დიდ სიჩქარეზე (მე არ მიშლის, იმიტომ რომ ბასბოჩკა მიდგას და სულ მკიდია გარე ხმები newsmile035.gif ). დატორმუზება სველ ასფალტზე უარესი აქვს ვიდრე სხვებს. დატკეპნილ თოვლზე ციგასავითაა, მაგრამ ესეც გამოცდილების ამბავია

უნივერსალური -- AT - All Terrain პროტექტორი შედგება საშუალო კბილებისაგან რომლებიც ახლოა ერთმანეთთან. თანაც ეს კბილები არის დაჭრილი ანუ ლამელები აქვს. ტრასაზე არაუშავს მაგრამ ტალახში 0 -ია ვააბშე ვერ მიდის. ზამთარში დატკეპნილ თოვლზე, რული ერთ მხარეს მანქანა პირდაპირ მიდის, შეიძლება ზოგიერთი უკეთესად იმართებოდეს თოვლზე, მაგრამ ზამთრისას მაგრად ჩამოუვარდება.

ტრასის ---------- HT კოოპერი, ST პირელი. AT-ს გავს მაგრამ კბილები ძაან ახლოა ერთმანეთთან.

თოვლის --------- უნდა ეხატოს ფიფქი არ მიაქციოთ ყურადღება იმასე რომ M+S აწერია. ეგ ყველა ჯიპის საბურავს აწერენ. არადა HT ზამთავში პიზდეცია . ნაღდი ზამთრის საბურავი არია ძაან წვრილად დანაწევრებული პროტექტორით, კბილები ოდნავ დაშორებულია ერთმანეთს, რეზინის დიდი შემცველობაა საბურანში, უფრო რბილია, თანაც ზოგიერთს შიპები აქვს. ზოგიერთი მწარმოებელი საბურავის სახელითაც მიგვანიშნებს (Winter master, Winter dueler ...... და ასე შემდეგ).

+ თოვლზე მამაა, საკაიფოდ იმართება, ატორმუზებს და ადგილიდან აღმართში მიდის.

- ზაფხულში ვერ გამოიყენებ, სიცხეში მალე ცვდება. ოფფროუდზე ადვილად შეიზლება დაზიანდეს.

აქედენ რეკომენდაცია: იყიდე 2 კომპლექტი (ჯერ ერთი მერე მეორე) ზამთრის და ტალახის. მაგრამ ეს უკვე ფინანსური ამბავია...... newsmile035.gif მადლობა ტალახიან კლუბს... newsmile05.gif
აჰა, ჯერ ეს წაიკითხეთ და დანარჩენს მერე ვიზამ, თუ კითხვები გაქვთ გამოუშვით....... ველი გამოხმაურებას....
Go to the top of the page
 
+Quote Post გაზიარება
 
Start new topic
გამოხმაურებები
ჩელე
პოსტი Jun 1 2009, 00:51
პოსტი #2


თვით დიდი ოჩო!
********

ჯგუფი: კლუბის წევრი
პოსტები: 14,709
რეგისტრ.: 18-May 09
ნიკის ჩასმა
ციტირება
მდებარეობა: თბილისი



ალბათ ყველას გვქონია სიტუაცია, როდესაც დაღმართია და არის დიდი ტალახი, თოვლი ან ყინული, რა უნდა გავაკეთოთ ამ შემთხვევაში რომ რამე ინციდენტს ალაგი არ ჰქონდეს


ბლოკირებული საბურავებით დაღმართზე ჩასრიალება საშიშია (ამოტრიალების საფრთხე!) და შეცდომად ითვლება. აუცილებელიასიჩქარეში ჩაგდება და გაზისთვის მცირედ დაჭერაც კი.თუ დაღმართზე დაშვებისას ძრავის ბრუნი ძალიან მაღალზე ავიდა დასაშვებია დროდადრო დამუხრუჭება, ოღონდ ისე, რომ ბორბალმა არ დაკარგოს მოჭიდება საფართან, თუ დაკარგა მაშინ პირიქით, მცირე გაზია საჭირო. აი ბორბლების (ხიდების არა) ბლოკირება კი დაუშვებელია - მერე მანქანა ციგასავით სრიალებს და შეიძლება შემოატრიალოს.

ბორბლების ბლოკირება ასევე საშიშია დაბლოკილი ხიდებით დამუხრუჭებისას, რადგან ამ დროს მანქანის უკანა ბორბლებიც იბლოკება (უკანა ხიდის თავზე დაყენებული გამანაწილებელი აღარ მუშაობს) და არსებობს შემოტრიალების საფრთხე. თუმცა ეს სხვა შემთხვევაა. სხვათაშორის ფულ ტაიმზე ზოგჯერ შეიძლება დაბლოკილი დიფერენციალით დაშვება უკეთესიც კი იყოს.
დაუბლოკავზე, ვინაიდან წონა ძირითადად წინა ბორბლებზე მოდის დიდი შანსია რომ დაიბლოკოს. ამ დროს მთელი მაბრუნებელი მომენტი უკანა ბპორბლებზე მოდის და ისინი 2-ჯერ სწრაფად იწყებენ ტრიალს. თუმცა ძალა ცხადია ისევ 2-ჯერ ნაკლები მიდის მათზე. მარა წინა ბლოკირებული ბორბლების პირობებში ეგ კარგს არაფერს მოგიტანს.

არც პარტ ტაიმზეა მგონი მარტივად საქმე. წინა ხიდი რო გათიშო დაახლოებით იგივე სიტუაციას იღებ რაც წინა ბლოკირებული საბურავებით მიმავალ დაუბლოკავ ფულ ტაიმზე. ოღონდ უკანა ბორბალზე ძალა მეტი მიდის და ბრუნვის სიჩქარე 2-ჯერ ნაკლებია. სამაგიეროდ გაზის მიცემით უკვე ვეღარ გამოიყვან მანქანას სრიალის რეჟიმიდან.
მოკლედ პრაქტიკა და კიდევ ერთხელ პრაქტიკა, ცხადია ჯერ თეორიის კარგი შესწავლით.
ბორბალი შეიძლება დაიბლოკოს სხვა მიზეზითაც, მაგ: ძრავის "ჩაქრობისას", მაღალი სიჩქარით მოძრავი მანქანაში დაბალ სიჩქარეში ჩაგდებისას, და.ა.შ.
მთავარი ის არის, რომ დაღმართში დამუხრუჭება ზოგადად შეიძლება, დაბლოკვა კი არა და დაბლოკვისას დაუყოვნებლივ უნდა აუშვა მუხრუჭს.
დაღმართში სჯობს დაბლოკილი ხიდებით ჩამოსვლა (უკანაც დიფიც შეიძლება დაბლოკო), მეტია მამუხრუჭებელი ეფექტი. მხოლოდ მუხრუჭის ხმარებას უნდა მოერიდო.
სხვა შემთხვევაში ვგულისხმობდი თოვლიან ან მოყინულ ტრასაზე დაბლოკილი ხიდებით დამუხრუჭებას (აქ მხოლოდ შემოტრიალების საფრთხეა და არა გადაბრუნების), და არა დაღმართში ჩამოსვლას.

ახლა თეორია: დაღმართზე ჩამოსვლისას ძრავით დამუხრუჭების მომენტის დიდი ნაწილი მოდის წინა ბორბლებზე (წონა), შესაბამისად წარმოშვება მატრიალებელი მომენტი, რონელიც უკანა, ისედაც შემსუბუქებულ, საბურავების მარტივად ერევა და გვერდზე ასრიალებს.
არის კიდევ ერთი ვარიანტი: დაღმართში თუ ჩამოსვლა გიწევს უკანა ბორბლებზე უნდა გააკეთო ჯაჭვები ( თუ გაქვს რა თქმა უნდა), შემოტრიალების ალბათობას ამცირებს.

წინა ბორბლებზე ჯაჭვები ეფექტირუა რიცა სწორ მონაკვეთზე მიდიხარ და კალეაში ჩავარდი. კალეიდან ამოსვლისას კარგი საშუალებაა. ასევე საგრძნობლად ზრდის მანქანის საჭის მოძრაობებზე რეაქციას.

ცხადია იდეალური შემთხევვაა ჯაჭვეbი წინაც და უკანაც.

დანარჩენი უკვე პრაქტიკის ამბავია, თუ საერთოდ აზრზე არ ხარ, მაშინ გინდა დაბლოკე, გინდა განბლოკე და გინდა კარატე ჩაუტარე აზრი არა აქვს

პ.ს. მადლობა ტალახიან კლუბს
Go to the top of the page
 
+Quote Post გაზიარება

პოსტი ამ თემაში
- ჩელე   რჩევები ავტომოყვარულებს   May 18 2009, 22:58
- - ჩელე   ..........რაღაცა არ დაგა...   May 20 2009, 02:18
|- - Aragveli   ციტატა(ჩელე @ May 20 2009...   May 21 2009, 22:21
- - ჩელე   Aragveli ციტატა(Amiran Aptsiauri ...   May 21 2009, 22:44
- - ჩელე   hercogi997 ROVER .....თემას ნუ მ...   May 21 2009, 23:15
- - hunter777   საღოლ ჩელე მაგარ ი...   May 22 2009, 07:32
- - ჩელე   ........... ყველა ახალი მა...   May 23 2009, 01:27
- - ჩელე   .......... ეხლა რაც შეეხე...   May 23 2009, 01:45
- - ჩელე   ზაზა ...........აი შენი მ...   May 23 2009, 03:25
- - ჩელე   .............. რა უნდა ვიცოდ...   May 26 2009, 18:24
- - ჩელე   Буквенные индексы скорости...   May 26 2009, 19:46
- - ჩელე   .......... მათთვის, ვისაც ...   May 27 2009, 16:58
- - ჩელე   ალბათ ყველას გვქონ...   Jun 1 2009, 00:51
- - ჩელე   ARB-ს დიფერენციალის ...   Sep 23 2009, 00:12
- - გიორგი   ციტატა(chele @ 23rd September 200...   Sep 24 2009, 00:01
- - ნიკაP&A   ყოჩაღ ჩელე, საჭირო ...   Oct 17 2009, 20:19
- - ჩელე   აბა სასარგებლო ინფ...   Nov 9 2011, 20:13
- - ჩელე   საჭესთან ზამთარში ...   Nov 9 2011, 20:25
- - Davitus   ეს საიდან დააკოპირ...   Nov 9 2011, 21:11
- - ჩელე   Davitus ვეჟოოოო, აქ ჩვე...   Nov 9 2011, 21:31
- - sabo73   ჩელე ნუუუ მოკლედ ......   Nov 9 2011, 23:41
- - Davitus   sabo73 არა რა, იმ მოლიპ...   Nov 10 2011, 01:37
|- - sabo73   ციტატა(Davitus @ Nov 10 2011, 02...   Nov 10 2011, 09:20
- - გიორგი   ციტატათუ გაქანება ...   Nov 10 2011, 04:07
- - dato 85   ამიტომ არის კარგი ...   Nov 11 2011, 19:56
- - Davitus   dato 85 მანდ როგორც ვი...   Nov 11 2011, 23:51
|- - dato 85   ციტატა(Davitus @ Nov 11 2011, 17...   Nov 12 2011, 19:26
- - შოთა.03   Davitus ციტატა(Davitus @ 10th No...   Nov 12 2011, 13:25
- - Davitus   dato 85 აჰა, გასაგებია,...   Nov 13 2011, 16:24
- - dato 85   Davitus ისე ყველა შტატ...   Nov 14 2011, 03:15


Reply to this topicStart new topic
ამ თემას კითხულობს 1 მომხმარებელი (მათ შორის 1 სტუმარი და 0 დამალული წევრი)
0 წევრი:

 



მსუბუქი ვერსია ახლა არის: 11th July 2025 - 01:54